betonpop 2012.11.16. 11:00

Ebay logó vagy nem Ebay logó

A napokban felreppent a hír, hogy az Ebay a 20 éves logóját lecserélte egy frissebb, ropogósabb, szellősebb, letisztultabb betűs logotípiára. 20 év alatt rengeteg minden történik egy márkával. Megveheti egy másik cég, beolvadás, fúzió, ez-az és így egy brutális átalakulás következhet be a logó életében.

Álljon itt egy példa egy erős redesign-ra:

melbourne.jpg

Persze vannak esetek, amikor kisebb változtatáson esik át egy logó, ez történt Ebay-éknél is. Nincs az megtiltva senkinek sem, hogy frissüljön vagy változzon.

Az új Ebay logón a szakma és a rajongók legalább annyira fellázadtak és kiborultak, mint anno 2010-ben a Gap-en. Ugyanis akármilyen szart nem lehet a rajongókkal, designerekkel  és bloggerekkel megetetni.

A Gap esetében például egy logókészítő programot is írtak az elkeseredett rajongók, amivel bárki készíthetett Gap-esített saját logót. Ezzel is bizonyítva, hogy ilyen logókatasztrófát bárki tud csinálni.

gap-logo.jpg

Lásd a "szebbnél-szebb" pályamunkákat itt:

Nekünk a Fiatra emlékeztető tetszik a legjobban…o yes *-*. Nektek?

De jót mulattunk ezen a blogbejegyzésen is:

És miért imádjuk a Gap márkát?! Mert a rajongók követelték a régi logót és erre a Gap azt mondta: akkor legyen! Köszönjük a régi logó megtartását neked, GAP!

Na de az Ebaynél tartottunk, mi is történt itt?

20 év után végre elérkezett náluk is a redesign pillanata. Hurrá! Nézzük mi volt a kiindulási alap! Egy logó, mely a designerek rémálma, de sok év alatt igen sikeresen ráégett az emberek retinájára.

Sokaknak nem tetszik a redesign, pedig véleményünk szerint szép példája a fájdalommentes re-brandingnek.

new-ebay-logo.jpeg

Az idejétmúlt áttűnések eltűntek, de a többszínűséget meghagyták. A torlódó tipót átültették, ezzel is jelezve a kínálat bőségét. Tényleg nem a legszebb logó, de a márkafolytonosság pipa és mai, bár nem progresszív. Alapvető redesign szabály, hogy csak akkor alkossunk teljesen új arculatot, ha az üzleti stratégia is teljesen megújul.

Redesignből jól vizsgáztak a következők:

starbucks.jpg

ups.jpg

kfc.jpg

mtv.jpg

apple.jpg

delta.jpg

Ti észrevettétek, hogy történt valami? Ugye, hogy nem…. (na jó egy kicsit)

És lehet, hogy most mindenki az Ebay logón lovagol, de lássuk be, hogy a logó csak része a brandnek, még ha központi eleme is, sőt érzünk egy olyan tendenciát az utóbbi 10 évben, hogy az arculati elemek dinamikája  erősödik és a logók egyre csak egyszerűbbek és egyszerűbbek... Nézzétek csak:

ss-ipad.jpg

new_logo_ebay-2.jpg

Manapság az arculati elemek nagy hangsúlyt kapnak, modulárisabbak, színesebbek. Nem a logók vannak már a középpontban, hanem a háttér, a kiegészítők. Minden, ami az arculatot meghatározhatja és nem feltétlenül a logó!

Tudtok példát felsorolni arra, amikor a redesign bonyolultabbá tette a logót?

És ez a tendencia a szlogenekre is kihat.

Na jó, de most akkor mi lesz? Egyvonalas logók lesznek és olyan szlogenek, hogy

DO! Make! Nagyon! Biztonság!

Tényleg mi lesz a logókkal 100 év múlva?

Címkék:redesign grafika logo nemzetközi arculat Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://avalanchekreativ.blog.hu/api/trackback/id/tr744792921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása