A napokban felreppent a hír, hogy az Ebay a 20 éves logóját lecserélte egy frissebb, ropogósabb, szellősebb, letisztultabb betűs logotípiára. 20 év alatt rengeteg minden történik egy márkával. Megveheti egy másik cég, beolvadás, fúzió, ez-az és így egy brutális átalakulás következhet be a logó életében.
Álljon itt egy példa egy erős redesign-ra:
Persze vannak esetek, amikor kisebb változtatáson esik át egy logó, ez történt Ebay-éknél is. Nincs az megtiltva senkinek sem, hogy frissüljön vagy változzon.
Az új Ebay logón a szakma és a rajongók legalább annyira fellázadtak és kiborultak, mint anno 2010-ben a Gap-en. Ugyanis akármilyen szart nem lehet a rajongókkal, designerekkel és bloggerekkel megetetni.
A Gap esetében például egy logókészítő programot is írtak az elkeseredett rajongók, amivel bárki készíthetett Gap-esített saját logót. Ezzel is bizonyítva, hogy ilyen logókatasztrófát bárki tud csinálni.
Lásd a "szebbnél-szebb" pályamunkákat itt:
Nekünk a Fiatra emlékeztető tetszik a legjobban…o yes *-*. Nektek?
De jót mulattunk ezen a blogbejegyzésen is:
És miért imádjuk a Gap márkát?! Mert a rajongók követelték a régi logót és erre a Gap azt mondta: akkor legyen! Köszönjük a régi logó megtartását neked, GAP!
Na de az Ebaynél tartottunk, mi is történt itt?
20 év után végre elérkezett náluk is a redesign pillanata. Hurrá! Nézzük mi volt a kiindulási alap! Egy logó, mely a designerek rémálma, de sok év alatt igen sikeresen ráégett az emberek retinájára.
Sokaknak nem tetszik a redesign, pedig véleményünk szerint szép példája a fájdalommentes re-brandingnek.
Az idejétmúlt áttűnések eltűntek, de a többszínűséget meghagyták. A torlódó tipót átültették, ezzel is jelezve a kínálat bőségét. Tényleg nem a legszebb logó, de a márkafolytonosság pipa és mai, bár nem progresszív. Alapvető redesign szabály, hogy csak akkor alkossunk teljesen új arculatot, ha az üzleti stratégia is teljesen megújul.
Redesignből jól vizsgáztak a következők:
Ti észrevettétek, hogy történt valami? Ugye, hogy nem…. (na jó egy kicsit)
És lehet, hogy most mindenki az Ebay logón lovagol, de lássuk be, hogy a logó csak része a brandnek, még ha központi eleme is, sőt érzünk egy olyan tendenciát az utóbbi 10 évben, hogy az arculati elemek dinamikája erősödik és a logók egyre csak egyszerűbbek és egyszerűbbek... Nézzétek csak:
Manapság az arculati elemek nagy hangsúlyt kapnak, modulárisabbak, színesebbek. Nem a logók vannak már a középpontban, hanem a háttér, a kiegészítők. Minden, ami az arculatot meghatározhatja és nem feltétlenül a logó!
Tudtok példát felsorolni arra, amikor a redesign bonyolultabbá tette a logót?
És ez a tendencia a szlogenekre is kihat.
Na jó, de most akkor mi lesz? Egyvonalas logók lesznek és olyan szlogenek, hogy
DO! Make! Nagyon! Biztonság!
Tényleg mi lesz a logókkal 100 év múlva?